• Pięć Klanów

Brak towaru
249.95 -38% 155.00
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
249.95
Wpisz swój e-mail
Opinie
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 12
Odbiór osobisty 0
Odbiór osobisty (przedpłata) 0
Orlen Paczka 12
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier 15
Kurier (pobranie) 19
Dostępność Brak towaru
EAN 824968841105

Okiełznaj Dżiny Naqali!

Twoja karawana przekroczyła granicę Krainy Tysiąca i Jednej Nocy i dotarła do legendarnego Sułtanatu Naqali. Od wielu lat tron państwa-miasta pozostaje pusty, bowiem szanowany sułtan opuścił ten świat bezpotomnie. Wróżbici przepowiedzieli jednak przybycie nieznajomych, którzy, wpływając na pięć klanów, stoczą walkę o kontrolę nad osławioną krainą. Czy to właśnie Ty wypełnisz proroctwo? Okiełznaj pradawne dżiny i pokieruj pięcioma klanami, a Sułtanat może być Twój!

Pięć Klanów to strategiczna gra z modularną planszą, w której wcielamy się w obcokrajowców przybywających do legendarnego państwa-miasta Naqali. Manipulując tytułowymi klanami, a także biorąc na służbę prastare dżiny, będziemy próbowali zdobyć wpływy w mieście. Zwycięży osoba, która zdobędzie najwiecej punktów z dóbr zgromadzonych podczas gry, zebranych płytek oraz pozyskanych sojuszników.

Potężne Dżiny

Na czym to polega? 

Na początku każdej rundy wszyscy gracze biorą udział w licytacji, by ustalić kolejność rozgrywania akcji. Walutą są złote monety cenny surowiec, którym warto gospodarować rozważnie. Po ustaleniu kolejności, uczestnicy będą kolejno rozgrywali swoje tury według następujących kroków:

  1. Gracz wybiera płytkę, na której znajdują się jeszcze jakieś figurki członków klanów. Następnie zabiera z tej płytki wszystkie figurki i rozpoczyna nimi wędrówkę na sąsiednie płytki, na każdej z nich pozostawiając po 1 figurce, dopóki te nie skończą się.
  2. Gdy gracz zakończy ruch członkami klanów, bierze do ręki figurkę, którą umieścił na ostatniej płytce, wraz ze wszystkimi figurkami tego samego koloru znajdującymi się już na tej płytce przed wykonaniem ruchu.
  3. Jeśli po zabraniu z płytki wszystkich figurek danego koloru nie pozostanie na niej żadna figurka, gracz natychmiast obejmuje kontrolę nad daną płytką – zaznacza to, umieszczając na niej jednego ze swoich wielbłądów. Na koniec gry gracze otrzymają punkty za płytki, na których znajdują się ich wielbłądy.
  4. Po zakończeniu ruchu gracz przechodzi do wykonania akcji wynikającej z rodzaju figurek, które ma w ręce. Każda z nich reprezentuje jeden z klanów o indywidualnych cechach i zdolnościach, które przyniosą graczowi punkty zwycięstwa na koniec gry. 
  5. Po zakończeniu akcji klanów gracz przechodzi do wykonania akcji wynikającej z rodzaju płytki, na której zakończył ruch. Podobnie jak w przypadku klanów, każdy z terenów ma swoje własne działanie opisane w instrukcji. 

W ten sposób gracze wykonują naprzemiennie swoje akcje aż do momentu, gdy któremuś z nich zabraknie wielbłądów lub sytuacja na planszy uniemożliwi ruch członkami klanów. 

Drewniane pionki

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • Pięć Klanów to rozbudowana, wielowymiarowa planszówka, która oferuje graczom wiele różnych dróg do zwycięstwa. Mnogość opcji dostępnych już na początku sprawia, że za każdym razem mamy przed sobą zupełnie nowe wyzwanie. 
  • Dzięki różnym dostępnym opcjom w każdej turze mamy szansę na wykonanie opłacalnego ruchu. Nawet jeśli nie do końca wszystko pójdzie zgodnie z tym, co zaplanowaliśmy, będziemy mieli wiele innych szans do wykorzystania.
  • Gra Bruno Cathali to niezwykle oryginalne spojrzenie na planszówki typu worker placement. Zamiast zajmować miejsca odpowiednimi pionkami, kluczowe jest zdejmowanie ich z planszy i przemieszczanie. Ta innowacyjna mechanika zmusza graczy do zmiany sposobu myślenia o budowaniu strategii!

Zawartość pudełka:

  • 30 płytek przedstawiających Sułtanat Naqali
  • 2 zestawy graczy (po 8 wielbłądów i po 1 znaczniku gracza w każdym)
  • 2 zestawy graczy (po 11 wielbłądów i po 2 znaczniki gracza w każdym)
  • 10 pałaców i 12 palm
  • 54 karty zasobów
  • woreczek z drewnianymi figurkami członków klanów
  • 22 karty dżinów
  • tor licytacji
  • tor kolejności
  • 5 arkuszy pomocy
  • notes z arkuszami punktacji
  • 96 złotych monet
  • instrukcja

Dodatkowe informacje:

  • Pięć Klanów, gra którą poleca każdy mieszkaniec Naqali!
    Gildia Kupców zachwala jej znakomite wykonanie. Kafle tytułowego miasta Naqali są przejrzyste i jednocześnie miłe dla oka, drewniane znaczniki graczy, palmy i pałace, wszystko to wykonane jest z dbałością o szczegóły i świetnie wygląda na planszy! Karty dżinów, każdy z unikalną grafiką, budzą respekt przed tymi pradawnymi istotami, a talia towarów pozwala poczuć się jak na egzotycznym targowisku!
    Stowarzyszenie Asasynów zauważa jak wiele emocji przynosi rozgrywka w każdym gronie graczy, czy siadamy we dwójkę czy w pełnym czteroosobowym składzie gra daje dokładnie tyle samo radości, ciągle się zmienia i nie pozwala ani na chwilę stracić czujności!
    Grupa Mędrców opowiada o różnorakich strategiach i głębi „Pięciu Klanów”. Każdy ruch otwiera nowe możliwości, plansza nieustannie się zmienia, a dróg do zwycięstwa jest wiele. Może tym razem zajmę jak największą powierzchnię miasta? Może postawię na prastare dżiny? Wybór należy do Ciebie!
    Dwór Wezyrów wskazuje, że to gra sprawdza się w rodzinnym gronie jak i pośród planszówkowych wyjadaczy. Każdy chętnie zasiada do kolorowej planszy!
    I ostatecznie Budowniczowie wspominają o świetnej cenie w stosunku do zawartości! Wydawnictwo Days Of Wonder po raz kolejny zaserwowało nam świetne komponenty i wypraskę która utrzymuje porządek w pudełku, a to wszystko za naprawdę niewygórowaną cenę!
    „Pięć Klanów” to gra którą musisz mieć w swojej kolekcji!
    Julia.harendarz98 (2017-05-10)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Pięć klanów to rozbudowana, niezbyt ciężka gra typu "Euro". Jak na tego typu gre przystało, mamy wiele dróg do zwycięstwa, co daję dużo myślenia oraz strategicznego podejścia. W grze został wprowadzony system licytacji pierwszego gracza, więc nie wystarczy tylko obmyślić akcje, bo po przegranej licytacji wiele może się zmienić. Balans gry jest dobrze dopracowany i raczej nie doświadczymy w niej sytuacji, gdzie jedna droga będzie dużo bardziej opłacalna niż pozostałe. Mimo dużej ilości akcji, podczas rozgrywki nie spotkałem się z paraliżem decyzyjnym, a grając z osobą, której ten paraliż często towarzyszy, to tutaj nie był zbyt dokuczliwy, jednakże, w jakimś stopniu może się pojawić. Dzięki dużej ilości zmieniających się elementów podczas rozstawiania, gra za każdym razem będzie inna co daje dużą regrywalność. Zaznaczyć tutaj warto, że mimo dużej ilości elementów grę rozstawia i chowa się dość szybko. Mimo bardzo ładnej oprawy graficznej, klimat niestety nie jest odczuwalny. Równie dobrze mogłaby być to gra o budowlańcach, którzy stawiają budynki i też by to działało, byleby zachować mechanikę gry, która jest bardzo dobrze dopracowana. Gra także dobrze działa w rozgrywce dwuosobowej. Jakość wykonania jest na bardzo dobrym poziomie, a wypraska jest dobrze zrobiona. Warto też wspomnieć, że instrukcja jest na tyle dobrze napisana, że bardzo łatwo i szybko można się gry nauczyć, a nauczenie innych, to kwestia kilku minut. Na plus zasługują jeszcze bardzo dobre karty pomocy.

    Plusy :
    + Mechanika
    + Grafika
    + Jakość wykonania
    + Instrukcja i karty pomocy
    + Próg wejścia
    + Wypraska
    + Dobrze działający tryb dla 2 graczy

    Minusy :
    - Klimat
    - Można napotkać tzw. paraliż decyzyjny

    Neutralne :
    ~ czas rozstawiania i chowania gry

    Osobiście polecam grę "Pięć Klanów". Warto mieć ją w swojej kolekcji.
    Tomasz S. (2017-04-12)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Bardzo dobra gra typu Euro - proste zasady, dające dużo możliwości i kilka dróg do zwycięstwa. Ze względu na to, że kafelki z których składamy planszę, oraz meeple(czyli drewniane ludziki) przedstawiające członków klanów zawsze są ustawiane losowo, każda partia jest inna. Karty Dżinów bardzo urozmaicają rozgrywkę, grafiki cieszą oko. Jedynym minusem jest to, że nie jesteśmy w stanie zbytnio zaplanować ruchu, ponieważ ruchy przeciwników mogą diametralnie zmienić sytuację na planszy. Również wszelacy "myśliciele" mogą nam nieco zamulić rozgrywkę, ale to już kwestia doboru graczy. Zawsze trzeba się skupić na przynajmniej kilku różnych drogach zdobycia punktów, ponieważ parcie w jedną z nich nie wystarczy. Wykonanie jest bardzo dobre, wypraska ładnie segreguje nam elementy(karty w koszulkach spokojnie mieszczą się w swoim miejscu), a dołączony notatnik do podliczania punktacji szybko się nie skończy. Można jej śmiało zarzucić brak klimatu w mechanice, jednak moim osobistym zdaniem broni się ona sama. Jeśli ktoś szuka czegoś prostego, a jednocześnie dającego duże możliwości kombinowania - stanowczo polecam.
    Mrozman24 (2017-04-11)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie