• Imperium: Legendy + errata kart

Brak towaru
93.90 -40% 56.34
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
93.9
Wpisz swój e-mail
Opinie
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 12
Odbiór osobisty 0
Odbiór osobisty (przedpłata) 0
Orlen Paczka 12
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier 15
Kurier (pobranie) 19
Dostępność Brak towaru
EAN 5904305400167

Poprowadź swoją cywilizację

W twoich rękach spoczywa los jednej z wielkich cywilizacji. Podbijaj nowe terytoria, twórz wiekopomne wynalazki, rozwijaj naukę i kulturę. Wybierz jedną z ośmiu różnorodnych nacji, każda ma swój unikatowy styl i wymaga innego podejścia. Prowadź swój lud tak, aby z małego plemienia barbarzyńców przekształcił się w potężne imperium. Uważaj jednak, zbyt gwałtowne zmiany prowadzą do buntów, które mogą zachwiać twoją cywilizacją, a zbyt wolny rozwój pozostawi cię w tyle za wrogami i pozostanie po was tylko wzmianka w annałach historii.

Imperium: Antyk to gra karciana, w której prowadzimy wybraną przez siebie cywilizację, aby stała się dominującym imperium. W trakcie gry dokonujemy wyborów dotyczących postępu naukowego i kulturalnego, podbijamy nowe ziemie i dbamy o równomierny rozwój. Każda z wybranych cywilizacji jest asymetryczna i może być dowolnie zestawiana. Do wyboru mamy: Kartagińczyków, Celtów, Greków, Macedończyków, Persów, Rzymian, Scytów i Wikingów. W każdym pudełku znajdziecie również przeciwnika do rozgrywki solo.

Notka historyczna

Imperium to gra, której warstwa fabularna jest mocno oparta na dziejach narodów i im- periów pojawiających się w historii świata w okresie 3100 p.n.e. – 1066 n.e. Pomimo iż w początkowym etapie projektu dokładność historyczna i chęć wiernego odwzorowania znanych i zbadanych faktów były najwyższym priorytetem, to jednak w procesie two- rzenia stopniowo ustępowały miejsca potrzebom dostosowania ich do mechaniki gry. Mechanika budowania talii jest bez wątpienia całkowicie abstrakcyjna, a idea ciągłego i nieuniknionego przeobrażania się narodów w imperia jest w swojej istocie niezgodna z faktami historycznymi.

Co więcej terminy występujące w grze, takie jak barbarzyńska, imperialna czy archaiczna, nie odnoszą się bezpośrednio do historii, a są terminami stworzonymi na potrzeby me- chaniki gry. Podobnie jak sformułowanie nacja nie określa niekiedy prawdziwych ludów znanych z historii świata. Atlantydzi, Arturianie czy Utopijczycy to fikcyjne, mityczne narody. Minojczycy, Grecy i Macedończycy, choć reprezentują różne nacje, wywodzą się z antycznych ludów dzisiejszej Grecji i Macedonii. Nacja Qin obejmuje nie tylko dynastię Qin, znaną z chińskiej historii, ale także dynastię Zhou i Okres Walczących Królestw. Żadna z używanych w grze talii, reprezentujących nacje, nie jest w stanie w pełni oddać złożoności, a także bogactwa kulturowego i historycznego narodu, który reprezentuje.

Zawartość pudełka:

  • 29 kart Arturian
  • 22 karty Atlantydów
  • 23 karty Egipcjan
  • 24 karty Maurjów
  • 23 karty Minojczyków
  • 26 kart Olmeków
  • 25 kart Qin
  • 21 kart Utopijczyków
  • 83 karty wspólne
  • rynek – składający się z 3 płytek
  • 1 karta przesilenia
  • 4 karty systemu
  • 21 żetonów zaznaczenia
  • 18 żetonów akcji
  • 6 żetonów trybu solo
  • 1 kość sześcienna
  • 39 żetonów zasobów
  • 39 żetonów populacji
  • 39 żetonów postępu

Dodatkowe informacje:

  • Liczba graczy: od 1 do 4 osób
  • Zalecany wiek: od 14 lat
  • Czas rozgrywki: ok 60 - 120 min
  • Wydawca: Lucrum Games
  • Projektant: Nigel Buckle, Dávid Turczi
  • Wydanie: polskie
  • Instrukcja: polska
  • Wydawca dołączył do każdego egzemplarza erratę kart
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie